Sabtu, 2 April 2011

macam2 cite

Assalamualaikum...

nak pinjam mata dan fikiran korang jap utk bace cite dongeng yg aku bkal citekan...

1. Persedian...
- Persedian?? ape korang akan fkir bila nmpk atau dg psal persdiaan??? fkir jap seminit....
-mcm2 persdiaan kn... tp korang cube listkan then pkir mne yg pling pntng...
-Kalau jawapan kowang bukan PERSEDIAAN
MENGHADAPI MATI, kenemuhasabah lagi diri....

2. Perubahan...
-ni sekadar perkongsian... aku ni x delah baik sngt.... x delah hebat dalam agama.. x delah pndai berckap... tp aku sekadar nk kngsikan ape yg a
ku rse skrg... bezanya aku dulu dan skrg... ape sebabnya??? ni yg aku nk kngsi...
-aku skang suke dok dlm group orang baik2... ari2 g
blik kwan sorg nie... cnfrm IMAN kene top up lh.. best smbng ngan die... rsenye cri nie lagi brkesan dok dlam halaqah atau usrah... tp jgan plak jdkan alasan x nk g usrah or halaqah...

3. Respect....
-kita pernah x fkirkan msalah ummat??? ape nk jadi nga
n ummat skang ni zina merata2... mcam2 lg lh...
-klu ada pn kit prnh x nk slesaikn.. tahu komen je... tp x prnh lksnaan...
-kite sbgai khalifah muke bumi kene jage muka bumi ALLAH nie...
-ni cite respect yg aku nk cite... ada sorg sahabat aku nie.. bru je knal kt gmbak.. tp ku dh respect die.. ilmu mmg top... skill mmg marvelous... mcm2 lg.. dieada bg nasihat aku...
-Nasihatnya... kene ada bnde2 nie dlam diri... AMAL , ILMU , JASADI , MENTAL....

4 ulasan:

::::Fakhratu Naimah Muhad:::: berkata...

ringkas tp padat!

Muhammad Syaakir Lee berkata...

simple2 lh bru org bace.. btol x?

Al-Mufakkir Hamidi berkata...

Salam.

apa yang simple? pening ana baca. kejap besar, kejap kecik, kejap putih, kejap hitam, kejap merah-merah, kejap itu, kejap ini. huhu.

btw,
sapa sahabat baru anta tu? ilmu yang top & skill mmg marvelous tu? nak kenal boleh?
"Astaghfirullah. ucaplah Alhamdulillah"

- ingat mati. dan diam itu lebih baik.
- semoga ikhlaskan hati.
- banyakkan AMAL, dengan ILMU yang tinggi, berbekalkan JASAD yang gah, bersama MENTAL yang tenang.

*senyum.

Assalamu'alaikum.

Muhammad Syaakir Lee berkata...

yelah2.. midi jelah yg power.. hehehe....