Sabtu, 31 Disember 2011

Lambaian 2012...


Assalamualaikum...
Hai sumer...
Lama ceq x mai sini...
Hangpa sume sehat ka???

Adei...
Akhir2 sem d Gombak sebelum Exam membuatkan aku x cukup tangan...
Terase kenikmatan waktu lapang...
Dengan Esaimen nak kene submit..
Kuiz...
Tugasan Islam...

Tapi hari ni aku ada de Rumah...
Lari sebentar dari kesibukan study untuk final exam...
Sebenarnya aku dah pun selesai jawab 3 paper untuk final exam..
Next paper jumaat depan (6 hb Jan 2012)..
Lambat agikan...

Yang pastinya...
Aku nak mengadu pasal diri aku...

Teruknya diri aku...
D sebabkan exam...
Aku lalai dengan tugasan dakwah...
Aku skip halaqah aku...
Aku x g wasilah tarbiyah..
Memang teruk betullah...

Sekarang ni..
Aku lari plak dari kampus...
Kononnya nak berehat...
Kononnya nak jumpe mak ayah...

Mana ada perkataan berehat dalam kamus dakwah...
Rehat nanti kat akhirat lah bro...
Tapi aku cuba menggapai segala kudarat terakhirku...
Cuba menstabilkan semula kondisi Imanku...
Memerah keringat terakhirku...
Mengimbangi Exam, Dakwah, Keluarga, Teman2...

Wahai mereka yang mengenali diriku d luar sana...
Jangan ingat aku seperti Nabi dan Rasul...
Aku x kuat sepanjang masa...
Akan tiba masa2 aku 'down'...
Apa yang aku perlukan ketika itu adalah tempat menumpang mengapai sedikit kekuatan rohani...

Hari ni masuklah ambang 2012...
Moga tahun yang berlalu ini Allah 'pandang' dengan seribu pandangan SYURGA...
Penuh dengan Ganjaran PAHALA...
Allahu AKBAR...

Duhai kawan-kawanku yang d UIAM...
Maafkan daku kerna meninggalkan kamu...
Aku bersenang-senang di rumah..
Kamu belajar bersendirian tanpaku...
HAHAHA....

Jadilah yang memebezakan kita adalah kita ingin berubah...
Salam 2012...

1 ulasan:

Adam berkata...

Moga Allah menjadikan kita mendengar perkataan baik dan mahu mengikutinya...nice entry liman ya'rifuka...