Ahad, 9 Januari 2011

Mukhayyam Bermakna...

Tanggal 7 Jan 2011

sume peserta dh brkmpul kt masjid.. aku je yg ada kt bilik.. wat something... knci jam.. hrp2 trbngun pkol 4.30 utk g qiam skli... kwn2 ku dri Nilai dh ada kt sne... Muhaimin, Nidhal & Mahfuz...

Tanggal 8 Jan 2011

alamak.. dh nk pkol 6.... tgah azan.. kalaulh qiam ada azan.. insya Allah aku dh sedau... ape bley wat.. ngantok sngt.. aku gagahkn diri gak g masjid... nkmjmaah skli kt sne... abes solat, aku g jmpe murobbi tnye psal pkol bpe sesi kdue brgerak... aku x dpt g mukhayyam ontime sbb ada study circle.. stiap attndnce ada mrkh... tp murobbi aku nsihtkn agar g mukhayyam n skip study circle... ktenye ada bnyk slot pntng...

aku wat kptsn.. dri dptkn mrkh dunia.. baik aku g je mukhayyam utk top up mrkh akhirat.. study circle aku pn aku g skip... blik ambk brg then trus nek bas.. bergerak ke ulu yam... berikut abtre prgrm2 yg aku ingt d sne...
-Ice Breaking...
-Slot 1: Zero to Hero
-Jungle Tracking
-War Game
-Rakit Game
-Malam penghayatan Islam
-Slot 2: Mengekalkan momentum diri

sembhyg atas bumi.. itu yang kami lakukan d sane... trase diri kite rndah.. jtuh ego kite sume... kite dri tanah n kpd tanah kita akn d kmblikn...ada lg progrm2 len mcm boikot... profil sahabat... ukuwwah... n bnyk lg... tp yang pling best bile game lh.. n jga time mndi sngai.. sejuk n nyaman... hehehehe.... kitorag ada kene wat prsmbhn... batolion kami mng prsmbhn trbaik psal sakaratul maut... Alhamdulillah... gembirenye kami...

di saat perpisahan pda 9hb 2010, kami berikrar, mnyanyikn lagu tema n juga berpelukan ukuwwah antre kami... bkn saje universiti kami tp dgn ipt lain... moge ukuwwah yg trjalin dpt berkekalan.. Ameen...yg pntng ape2 input yg aku dpat aku nk sedaye upaya praktikkn....





















4 ulasan:

::::Fakhratu Naimah Muhad:::: berkata...

cam best jer... awat x tlis skali pe ilmu yg dapat.. sharing is caring =)

Muhammad Syaakir Lee berkata...

mmg best...
nk ker???
ilmu pling pntng, mnjge mase...
ada lg, mksd zero tu hero dlm knsep Islam cntoh nye Umar, dri zman jahiliah ke sinar aqidah... dari zero d mata Allah ke hero of Islam...
khalifah kedue...
ada lg, bnyk mngjr tntng ukhuwwah Islam.. mndhulukan sahbat daripada diri kite... mcm ape sahabt dulu praktikkn....

::::Fakhratu Naimah Muhad:::: berkata...

oowh.. okekkk... asal masa dijadikan ilmu paling penting?

Muhammad Syaakir Lee berkata...

mse mmg amat2 pntng... btol x? mnepati mse.. mnjge mse... mmtuhi mse.. arhn tntng mse... Allah berqasam dgn mse pd2 kbntkn firman2 die dlm Quran...