Rabu, 19 Januari 2011

Tunjukilah aku ke jalan REDHAMU....

Astaghfirullah....
Astaghfirullah....
Astaghfirullah....

Hati hiba mengenangkan... Dosa2 yang ku lakukan...

Banyaknya dosa2 yang telah aku lakukan... Bila muhasabah diri balik... Lagho nye aku sekarang nie... Aku banyak lakukan dosa di alam maya dari daosa di alam realiti... Sosialnya aku dengan wanita... Alhamdulillah ada juga kawan2 yg prihatin menegur diri ini bila aku hanyut.... Terima Kasih kepada tuan yang menegur... Sebenarnya inilah fungsi sahabat... bukan hanya berkongsi suka dan duka... tp membimbing kita ke jalan yang benar... Tka kita salah dia membantu kita.... dan jgn kita lupe.. kita bukan sukakan dia kerana sifat2 nya... tapi kerana ALLAH...



Kembalilah kepada luahan hati seorg yg berdosa... Saya sebenarnya kagum kepada soeorg sahabat saya d Centre for Foundation Studies International Islamic University Malaysia (CFSIIUM) kmpus Nilai... Die sebilik dgn die pada Sem 1, 2010/2011... Karakternye sederhana tetapi amaln nye lebih baik dari saya.. lebih baik dari kebanykn pelajar Islamic Revealed Knowledge (IRK) itu sendiri.. Bagaimana amalan Qiamulail nye.... Mathuratnya... Puasanya... Tilawah Qurannya.. Masya Allah... menakjubkan... Ingin saja saya jadi sepertinya... tapi dosa2 saya enghalang saya melakukan... Pagi tadi, nekad dah nak bngun Qiamulail... Dah bngundh, tp boley tido balik... Dosa2 tebal dah menutupi Iman yang nipis... Astagfirullah... Moga Allahampunkn dosa saya dan dosa2 kaum muslimin dan muslimat keseluruhannya x kira masih hidup atau sudah meninggal dunia...



Astaghfirullah...
Astaghfirullah...
Astaghfirullah...

Aku keseorangan di Bumi IIUM ni... Tidak bersama dngan sahabat2 seperti dulu di bumi Nilai... Imanku terasa menngkat bila di dalam halaqah... tapi di luar halaqah selepas sehari dua.. imanku mula tidahk tentu arah... Terpesong.. cenderung keada maksiat... Tubuh badanku berzina... Bukan zina apa.. Zina mata, mulut, telinga dan macam2 lagi...

Astahfirullah...
Astagfirullah...
Astagfirullah...



Aku cemburu kepada sahabatku yang imannya tinggi itu... Ibadatnya... ya ALLAH.. Kau lembutkan hatiku umtuk melakukan perkara2 Ibadat kepada-Mu... jagalah dan peliharalah diriku ini dari usikan syatan dan hasutannya....

Ameen.....

Tiada ulasan: